Jumaat, 14 Ogos 2009

Assalamualaikum....



Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang, Salam dan Selawat kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad s.a.w. Dalam perjalanan kehidupan, insan diingatkan sentiasa bermuhasabah diri. Kita diminta mengkoreksi diri agar kehidupan mengikut rel kebenaran seperti yang diucapkan sekurang-kurangnya 17 kali dalam solat melalui sepotong ayat dalam surah Al-Fatihah yang bermaksud "Tunjuki kami jalan yang lurus"

Kita memuji, memohon pertolongan dan meminta ampun kepadanya. Kita berlindung kepada Allah dari kejahatan diri dan keburukan amal perbuatan. Barangsiapa diberi petunjuk oleh Allah tidak ada yang boleh menyesatkannya dan barangsiapa disesatkan oleh Allah maka tidak ada yang boleh menolongnya. Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan yang berhak disembah selain Allah semata, tiada sekutu bagiNya. Dan aku bersaksi bahawa Muhammad itu adalah hamba dan Rasulnya.

Setelah sekian lama ana merancang untuk menulis di blog sendiri. Alhamdulillah, pada malam ini Allah telah mengizinkannya. Sebenarnya sudah lama blog ini dibuat tetapi apakan daya untuk menulis masih tiada kekuatan. Dengan penulisan ana ini, Insyaallah dapat menambahkan lagi ilmu disamping dapat berkongsi idea dengan sahabat-sahabat. Segala teguran dari sahabat-sahabat amatlah ana harapkan.

Akhirnya, hanya kepada Allah jua ana mohon pertolongan, semoga usaha yang tidak seberapa ini dapat memberi manfaat buat ana dan dicatit amal kebaikannya. Dari Allah kita datang dan kepadaNya jualah kita kembali. Siru ala Barokatillah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan